Zaterdag 28 juli: strandjes zoeken aan de zuidkant van de baai

28 juli 2018 - Golf van Morbihan, Frankrijk

Bretagne zit vol met mooie stranden en kustlijnen. Gisteren hebben we al wat plekjes bezocht rondom onze camping. Vandaag rijden we om de baai heen, om de zuidkant te bekijken, en om met name mooie strandjes te vinden aan de Atlantische oceaan. We hebben leuke herinneringen aan eerdere vakanties, waarbij we met een stokbrood, kaasje en drankje picknicken op het strand in Normandie. Vandaag gaan we opnieuw op pad, met een tas vol lekkers ...

Bij het eerste strandje laten we de spullen nog even in de auto, eerst maar eens kijken. Het strand is al beter dan de stranden bij de camping volgens Meike en gijs, en we staan even met de voeten in de vloedlijn. Er wordt rond gestruind tussen de dammetjes, en een poosje later gaan we werken door naar het volgende strandje. Het doel is om Arzon te halen. We nemen wel de toeristische route, de snelweg is ok zo saai 🤔. De volgende plaats die we aandoen is een mooi klein haventje. Ook hier struinen we weer over de rotsen. Wel bijzonder hoeveel bootjes overal liggen in bretagne, overal haventjes vol met bootjes. Volgens ons moet iedereen wel een bootje hebben ⚓⛵🛳.

Ook na dit haventje rijden we door. Liefst zou Jos alle strandjes bekijken, maar dan komen we nooit aan in Arzon. Dus nu rijden we toch maar door. Het strand bij Arzon is gezellig. Een kleine baai, bijna net zo mooi als in Griekenland, alleen heeft het water een iets andere kleur ... 😂. Er is ook een ware baywatch, wat we best bijzonder vinden, omdat het een relatief klein strand is. In ieder geval strijken we hier een poosje neer, en is het eindelijk tijd om het kleed neer te leggen en al het lekkers erbij te pakken. Gretig vallen we aan. Daarna chil lengte we nog een tijdje op het strand, en vermaken we ons prima met een potje beach bal. Gijs waagt het er zelfs op om naar de boeien te zwemmen, alleen dat vertelt hij ons niet ... 1x knipperen met de ogen, en gijs is toch wel ver weg. Voordat de baywatch in actief moet komen, duikt Jos er maar achterna, om Gijs te redden 💪. Baywatch heeft nooit wat in de gaten gehad, en natuurlijk was er ook niks aan de hand. Gijs had het achteraf wel een beetje ver gevonden naar de kurkenlijn, en was vast blij dat Jos hem gezelschap kwam houden ... 🤗

Het uitzicht bij Arzon opde punt is mooi, precies bij de ingang via de baai van Moriaan.  De stroming is oersterk, en we kijken een poosje naar een bootje die daar toch wel wat moeite mee heeft. Dan is het tijd om weer naar huis te gaan. Het was een dag zoals ik me voorstelde en waar ik op hoopte ... relaxed, mooi weer en veel gezelligheid 😍