Maandag 30 juli: Lorient

30 juli 2018 - Lorient, Frankrijk

Gisteren stond een bezoekje aan Lorient op het programma. Daar is de grootste bunker voor onderzeeërs, nog uit WO-II. Op hetzelfde complex is ook een museum over wedstrijdzeilen. Allemaal een bezoekje waard. We hadden een goed plan. We zouden naar Lorient, daar lekker rondstruinen, en dan eens een keertje op tijd naar huis. Nog een beetje zwemmen, koken en 'savonds nog een spelletje spelen.

Zoals gebruikelijk bij de familie Koning, is een plan maar een plan, en verloopt het altijd anders 😂. Wat bleek, de bunker konden we alleen bekijken met een gids. En de gids die engels sprak, was er alleen nog maar om 16.30 uur. Met een tour van 120 minuten, zouden we dus sowieso tot 18.00 uur onder de pannen zijn. En we waren er al om 13.00 uur 🤔 Op tijd naar huis zat er dus niet in ...De onderzeeër konden we niet in, jammerrrrr! En dus konden we heeeel lang rondlopen in het museum voor wedstrijdzeilen, wat een straf voor Jos ... 😉 Eerlijk gezegd, het was een erg leuk museum, hadden ze goed in elkaar gezet. Natuurlijk was er veel te veel tijd tot 16.30 uur, maar die tijd vulden we prima op met een heerlijke verlate lunch.

De tour was interessant, maar de gids sprak engels met zo'n groot Frans accent, dat ik toch regelmatig afmaakte,  en Meike en Gijs ook 🤗. Het complex met bunkers was echt wel indrukwekkend, mooi kun je het zeker niet noemen. En zoals Jos zei: "Je kunt veel van de Duitsers zeggen, maar een degelijk gebouw neerzetten kunnen ze dan weer wel."