dag 14: klimbos

16 augustus 2016 - Golling an der Salzach, Oostenrijk

Vandaag hebben we er weer een actief dagje van gemaakt. Je wordt hier overladen met allemaal klimbossen, dus die konden we niet overslaan natuurlijk. Ervaren rotten als we zijn (ha, ha!), gingen we dit wel ff doen.

Een mooi park was het. Niet heel groot, maar de banen waren creatief over elkaar en onder elkaar door gebouwd, zodat iedereen aapje kon spelen ... Tassen en camera's hangen we gewoon aan de kapstok, en hop daar gaan we. We begonnen natuurlijk met een makkelijke baan. Die was voor iedereen nog te doen. Bij de tweede baan haakte ik af. Dat gewiebel en gebalanceer boven in die bomen is niet wat voor mij. Ik weet dat er niks kan gebeuren, maar ik was echt bang. Zelfs Meike en Gijs gingen mij helpen, beetje omgekeerde wereld, toch? Na die baan, ben ik met beide voeten op de grond gebleven. Mams maakt wel foto's :-) En als je om je heen kijkt, ben ik echt niet de enige die op de grond blijft.

IMG_3493 IMG_3396 IMG_3384

Ik geniet des te meer van het klimmen van Meike en Gijs, en Jos natuurlijk. Hoe makkelijk zij dat doen, zo heerlijk om te zien! Gijs vindt het soms ook nog wel echt spannend, maar hij zet dapper door. Voor Meike is echt geen onderdeel te spannend. Ik knip er driftig op los met de camera, worden vast mooie plaatjes.

IMG_3494

Halverwege de dag valt de hak onder de schoen van Jos vandaan. Maar hij laat zich natuurlijk niet stoppen en regelt bij de begeleiding touw en ducktape. Met het betere knoop en plakwerk kan Jos weer prima verder :-)

Bij de tokkelbanen ga ik wel weer mee. Jos voorop, vangt Gijs op, Gijs vangt mij weer op bij ieder platform en ik vang Meike steeds weer op. Echt samenwerken, voelt gaaf! Jos doet op het laatst nog ff de moeilijkste tokkelbaan en wij volgen hem, ongeveer 10 meter lager!!!!

IMG_3499

Zeer voldaan en moe gaan we weer terug naar de camping :-)

Manon