Dag 11+ 12: Zon, zwemmen bikkelen en genieten

14 augustus 2016 - Ossiach, Oostenrijk

Laatste wolkjes

Afgelopen 2 dagen hebben we lekker aan het water gezeten bij de camping. We hadden 2 dagen mooi weer in het vooruitzicht, dus die hebben we goed benut :-)

Jos had gisteren geen rust in zijn ... dus hij ging in zijn uppie naar de overkant van het meer om de Gerlitzer alp te  bestormen. Lekker even in zijn eentje en op sandalen de uitdaging aan met de berg. Nou ja..  in zijn eentje !?  Het leek even file lopen. Met name tegen een afdalende file in. Na de afslag lange route zum gipfel via neugarten was 't lekker rustig. LaaTste uurtje waldweg was erg fraai en heftig stijgen. Boven liep het pad over de bergalm snel richting -gipfel-  Dat bleek behalve paragliding lift off plek ook model zweefvlieg top locatie. Supercool om te zien. Thermosfles koffie en broodjes van manon uit de tas getoverd en toen weer naar beneden kortste route onder de kabelbaan door. Oostenrijkers vinden sandalen maar niks zo bleek daar.  Desalniettemin een heel stuk sneller omhoog (en ook weer beneden) dan de wegwijzers aangaven ...  Of heeft hij sluiproutes genomen, want de bordjes waren opeens wel zoek ...

Wij hebben ondertussen heerlijk geluierd bij het water :-)

20160811_210846 20160811_210355

Vandaag moesten we nog een keer verhuizen op de camping. Onze plek was gereserveerd vanaf vandaag. Dat wisten we, dus niet piepen, en hop daar gingen we. Toch wel een beetje zuur als die reservering dan niet komt opdagen .... ws hebben ze de weersvoorspelling bekeken ;-)

Na de verhuizing was het meer heerlijk verfrissend, en hebben we genoten van ws onze laatste middag zon :-(

Strandje

Vrolijke handdoeken