Dag 13: rodelen en slot burg hochhosterwitz

15 augustus 2016 - Golling an der Salzach, Oostenrijk

Vandaag om 8:00 opstaan. Ontbijten en om 10:00 bij de rodelbaan. We mochten 2 keer naar beneden. Eerst op de baan ernaast in je karretje, dan werd je met een haak omhoog getrokken. Vervolgens werd je karretje op de goede baan gezet en ging je naar beneden. Tussen je benen zat een hendel naar je toe was remmen, van je af was sneller. Er moest minimaal 20 meter tussen jouw en de volgende zitten. Bij het eerste ritje deed ik nog een beetje rustig aan, snel maar wel af en toe remmen. Bij het tweede ritje had ik bijna de hele tijd de hendel zo ver mogelijk naar beneden. Dat was vet cool!

Daarna gingen we een poos in de auto en kwamen we aan bij slot burg hochhosterwitz.

Onderweg naar slot

We moesten toen eerst ongeveer een uurtje naar boven wandelen en toen kwamen we bij het slot aan. Je moest er nog een een paar gangen door en toen kwam je bij wat kraampjes en het kasteel daar was nog een restaurantje, souvenirwinkeltje, museum en heel mooi uitzicht.

Poort bij slot  Slot

Daarna gingen we weer naar de tent en raad eens... het regende. We deden een potje kwartet gingen wat hangen bij de tent en ging papa koken. We zijn nu klaar en gaan zo naar bed.

Meike

ECHT EEN LEUKE DAG! En die rodelbaan is echt een aanrader.

1. Fam. van Jaarsveld:
    18 augustus 2016
    Wat een mooie omgeving en prachtige foto,s
    groetjes pa en ma