Dag 10: Tscheppaslucht

12 augustus 2016 - Ossiach, Oostenrijk

Vandaag stond er een bezoek naar de Tscheppaslucht op het programma, een gave kloof. We hadden het helemaal goed bedacht, dachten we ... Er was vanalles te doen, daar. Verschillende routes om te lopen en vooral ook diverse gasthausen om te eten.

Parkeren was de 1e uitdaging. De parkeerplaats was berekend op de bezoekersaantallen van voor de kärntenkaart, dus dat konden we vergeten! Dan op zoek naar P2. Dat bleek de berm te zijn. Best slim op een bergweg met veel bochten ...

Bij de entree komen we Lisette, Ference, Sophie en Roos tegen, bij ons uit de straat!!! Het wereldje is weer klein.

Dan in de optocht naar de kloof. Een mooie wandeling door het bos en de bergen, over paadjes, bruggetjes, trappetjes en zo meer. Langzaam wordt de kloof steeds zichtbaarder, erg gaaf! Had zoiets nog niet eerder gezien, wat een diepte! Gijs en Meike hobbelen heerlijk voor ons uit. Gijs meer als een stuiterbal, sprint, springt, klautert en wacht dan weer ergens op een steen. Meike dartelt,  zingt, droomt voor ons uit. Ze lijken igg niet op hun moeder, want die zucht, steunt, en kraakt aan alle kanten. Wat is dat toch met dat wandelen? Klimmen vind ik niks, mijn longen barsten uit elkaar ofzo. Dalen vinden mijn longen weer leuk, maar mijn benen gaan dan in de oppositie ....

Kloof

Na de kloof zijn er een paar opties, kort langer, langst. Wij gaan natuurlijk voor langer of langst. Een erg mooie wandeling. De gasthausen liggen alleen toch niet zo op de route dat ze ons binnen kunnen lokken met heerlijke spijzen, en dat vindt mijn maag ook jammer! Het wordt nu echt bikkelen, er moet peut in! We twijfelen of we nog op de route zijn, veel bordjes zijn er niet meer. Na stug volhouden blijken we toch goed te zitten. We nemen de afslag langer, en niet langst (wie z'n keuze zou dat nou zijn ;-)),  al scheelt het slechts een kwartiertje. Maar met een lege maag ... Eind van onze route is dan eindelijk een gasthaus. De huisgemaakte apfelstrudel blijkt uit de vriezer te komen, maar hé ach, wat maakt het uit ;-)

En dan stappen we zo in de bus terug naar de auto, toch goed geregeld hier in Oostenrijk ☺