Donderdag 2 augustus: zeilen, of toch niet?

3 augustus 2018 - Arradon, Frankrijk

Bij de zeilschool in Arradon hadden we een catamaran gehuurd. Jos zou ons om de beurt meenemen, en de anderen zouden lekker chillen op het strand. Maar ... het woord ZOU zegt het al, zoals gebruikelijk bij ons, gaat niks volgens plan. Dit keer niet door onszelf, maar moeder natuur had andere dingen voor ons in petto ... Er was 0 wind!!! We waren nog een beetje bang dat de verhuurder vond dat we maar gewoon moesten gaan, gehuurd = gehuurd. Deze meneer begreep echter meteen dat er vandaag niet veel aan zou zijn. En daarom mochten we omboeken. Het werd 1 Kayak en 2 subboards. Dat laatste hadden we nog nooit gedaan. En zo klungelden we de hele middag op het water, met de Kayak en de sub's.  En ik was diep onder de indruk van Meike en Gijs. Zij pakten het moeiteloos op, en subten er een eind op los. Het was meteen weer duidelijk, ik ben niet meer de sterkste, fitste, en lenigste van het stel ben ... 😂

Als enige kukelde ik er natuurlijk weer in, terwijl dat niet de bedoeling was. Maar hé, het hoort erbij en het verraste me weer dat ik er toch wel soepel weer op kon klimmen. Het was dan geen zeilen met de catamaran, maar minstens net zo leuk. We waren het er allemaal over eens dat we subben leuker vinden dan kayakken.